137 حمله تند مکانی به رحمتی و فردوسی پور

سوشا مكاني يكي از ۳دروازه باني بود كه در اردوي ۴۰ روزه تيم ملي حضور داشت. به اعتقاد رحمان احمدي، سوشا و عليرضا حقيقي كمك شاياني كردند تا او بتواند در اين ۳ بازي دروازه تيم ملي را بسته نگه دارد. سوشا مكاني كه خيلي بي حاشيه در تمرينات حاضر شد و تيم ملي را همراهي كرد درباره صعود تيم ملي به جام جهاني مي گويد:« فكر نمي كنم اين صعود نيازي به تعريف و توضيح من داشته باشد.بزرگترين اتفاقي كه مي تواند در زندگي ورزشي يك بازيكن رخ دهد صعود تيم ملي كشورش به جام جهاني است. خداوند با بزرگي خود اين افتخار را نصيب بازيكنان تيم ملي كرد. تيم ملي با تمام سختي ها و فراز و نشيب ها با اقتدار به جام جهاني صعود كرد . فكر مي كنم تمام اينها را اول مديون كارلوس كي روش، سرمربي فوق العاده حرفه اي تيم ملي هستيم و بعد دعاي مردم و بازيكنان تيم ملي.» حرفهای تند گلر ذخیره تیم ملی را بخوانید:


من و عليرضا حقيقي هم به رحمان كمك كرديم
وقتي از سوشا درباره عملكرد رحمان احمدي و ۲ سيو فوق العاده او سوال مي پرسيم تازه درد دل هايش آغاز مي شود. سوشا مي گويد:« به نظر من رحمان از روزي كه درون دروازه تيم ملي ايستاد خيلي تحت فشار بود.رحمان به صورت فوق العاده هدايت شده تحت فشار بود و من از نزديك اين موضوع را حس مي كردم. اما رحمان توانست با شخصيت بالا اين شرايط را كنترل كند. نه فقط رحمان، بلكه اكيپ دروازه باني تحت فشار بودند. به خطار اينكه يكسري ها دوست نداشتند ما ۳ دروازه بان در اردو باشيم. دوست داشتند دروازه بان ديگري باشد اما فكر مي كنم رحمان با شخصيت بالا همه اين حواشي را كنترل كرد. او از نظر فني چيزي كم نگذاشت و البته من و عليرضا حقيقي هم به رحمان كمك كرديم . به شخصه به رحمان تبريك مي گويم، چون از عهده اين حواشي برآمدن كار هر كسي نبود. يك شخصيت بزرگ مي خواست كه رحمان داشت. »

دوست نداشتند تيم ملي به جام جهاني صعود كند


سوشا مكاني درباره حواشي موجود مي گويد:« حواشي را همه مي دانند و ديگر نيازي به گفتن من نيست. در يك برهه از زمان كسي انتظار نداشت تيم ملي صعود كند. همه مغرضانه از تيم ملي انتقاد مي كردند اما در آخر خودشان ناكام شدند. اين عده ناكام شدند و به همين خاطر نبايد چهره مظلوم به خود بگيرند و در مصاحبه هايشان بگويند دل ما هم با تيم ملي بود. اينها سياه نمايي است و دروغ. خيلي جالب است، حتي گزارشگر تلويزيوني هم از گفتن اسم رحمان احمدي خودداري مي كند. در اين ۴۰ روز من و رحمان و حقيقي خيلي تحت فشار بوديم. اين آقايان الان ديگر نبايد بيايند و خودشان را در اين موفقيت سهيم بدانند. اينها همان عده اي هستند كه تيم ملي را ناكام مي دانستند و دوست نداشتند تيم ملي به جام جهاني صعود كند»

نگویید از ته دل براي تيم ملي دعا مي كرديم

مكاني صحبتهايش را اينگونه ادامه مي دهد:« مردم مي فهمند من چه كساني را مي گويم. قبل از صعود همه كار كردند تا تيم ملي نتيجه نگيرد. همه كار كردند رحمان احمدي موفق نباشد تا او را ناكام جلوه بدهند. در آخر و بعد از صعود هم خودشان را دعاگو دانستند. دعاگوي تيم ملي. فكر مي كنم كساني كه الان قيافه مظلوم به خود گرفته اند با اين حرفها خودشان را كوچك مي كنند. همه ايران و همه ما گلرها فهميديم دوست و دشمنمان چه كساني هستند. نمي خواهد آنها بيايند و بگويند ما از ته دل براي تيم ملي دعا مي كرديم. در بازي با عمان گزارشگر را ببينيد كه چطور رحمان را كوبيد. بازي با كره، حتي بعد از ۲ سيو استثنايي رحمان، گزارشگر حتي اسم او را هم نياورد.گفت بازيكنان با جان و دل از دروازه تيم ملي محافظت كردند. خودم بازي نكردم ولي به خاطر رحمان ناراحتم. باور كنيد وقتي رحمان بازي مي كرد انگار خودم بازي مي كردم. از نزديك حس مي كردم كه شرايط چقدر براي او سخت است. در اين ۴۰ روز يك چيزهايي ياد گرفتم و تجربياتي بدست آوردم كه شايد در طول ۱۰ سال هم بدست نمي آوردم. »

علی ضیا کیست که درباره تیم ملی نظر می دهد؟

سوشا مكاني كه خيلي از اتفاقات بوجود آمده ناراحت است مي گويد:« ما در كره بوديم و به خاطر اختلاف زماني داشتيم برنامه ويتامين ۳را از تلويزيون ايران مي ديديم. اين برنامه ساعت ۷ صبح از تلويزيون ايران پخش مي شود. مجري برنامه ۰ علی ضیا)، درست يكي دو روز مانده به بازي حساس مقابل كره جنوبي در مي آيد و مي گويد رحمان احمدي گل نخورد تا تيم ملي به جام جهاني برود. آنوقت مهدي رحمتي را برداريم و بياوريم تا در جام جهاني درون دروازه تيم ملي بايستد. اين يعني چه؟ مگر اين آقا ايراني نيست؟ اصلا چكاره است كه درباره تيم ملي نظر مي دهد؟ چطور در رسانه ملي به خودش اجازه مي دهد كه اين حرفها را بزند؟ ان هم دو روز مانده به بازي با كره. يك مثال ديگر از حواشي كه براي ما بوجود آوردند. يك شب قبل از بازي با لبنان. يك هنرپيشه را مي آورند پشت صحنه يك برنامه زنده تلويزيوني. به او مي گويند يك پيام بده كه او مي گويد روبروي قطر دست و دلمان لرزيد، مهدي رحمتي را برگردانيد. اين يعني چه؟ مگر اين هنرپيشه كه فكر مي كنم فيلمش را فقط خودش و خانواده اش ديده اند چكاره است كه در اين مورد نظر مي دهد؟ به اين آقا مي گويم به شما چه ربطي دارد كه در اين مورد حرف مي زنيد؟ تازه خوب شد رحمان اين برنامه را نديد.اميدوارم صدا و سيما و مسئولان قابل احترامشان در انتخاب مجري ها و ميهمانان كمي تجديد نظر كنند. در اين ۴۰ روز افرادي حرفهايي زدند كه كاملا هدايت شده بود. »

در آزادی هم یک دروازه بان دیگر تشویق شد
دروازه بان نفت تهران در ادامه مي گويد:« اگر تيم ملي به جام جهاني نمي رفت چه اتفاقي مي افتاد؟ با توجه به حواشي بوجود آمده در اين ۴۰ روز به نظرم كادر فني و عين ۲۵ بازيكن را مي كوبيدند. همه ما را نابود مي كردند. نابود نمي كردند؟ پس الان كه تيم ملي به جام جهاني رفته چرا خودشان را سهيم مي دانند؟ چطور مجري يك برنامه اسم فرد ديگري را مي آورد. در حالي كه او در اردو نيست و ما ۳ دروازه بان ديگر هستيم. مگر زماني كه ما نبوديم حرفي مي زديم. به خدا اگر در روزنامه ها هم صدايمان در مي آمد. مگر ما گلرها كاري كرديم كه يك بازيكن از تيم ملي كنار برود؟ چرا ما بايد فشارش را تحمل كنيم؟ جالب است وقتي بعد از صعود تيم ملي در ورزشگاه آزادي اسم رحمان احمدي را صدا مي زنند يك دروازه بان ديگر تشويق مي شود. آن هم در روزي كه به جام جهاني صعود كرده ايم و رحمان احمدي در اين صعود نقشي اساسي ايفا كرد. »

یکبار هم اسم هادی عقیلی را بیاورید
سوشا مكاني مي گويد:« مگر هادي عقيلي بازيكن بدي است؟ مگر براي تيم ملي زحمت نكشيده؟ چرا گزارشگران در اين هم گزارش يك بار نگفتند هادي عقيلي و از غيبتش حرفي نزدند؟ مثلا چرا نگفتند خانزاده دعوت شده و هادي عقيلي نه. چرا مدافعان مياني اينقدر تحت فشار نبوند؟ مگر هادي عقيلي بازيكن كوچكي است؟ من مهدي رحمتي را خيلي دوست دارم و او مثل برادر بزرگتر من است. يك سوال دارم. مگر ما ۳ گلر باعث شديم او از تيم ملي كنار برود؟ چرا بايد ما ۳ گلر تحت فشار قرار بگيريم؟ رحمان هم ايراني است و مهدي رحمتي هم ايراني. الان چند بازي است كه جاي رحمتي، رحمان براي تيم ملي بازي كرده. مگر اتفاقي افتاده؟ اتفاق خاصي نيفتاده. فقط رحمان توانسته شايستگي خود را به رخ بكشد. ۳ بازي انجام داده و گلي هم نخورده،آن هم در ۲ بازي بيرون از خانه. الان رحمان خيلي راحت مي تواند مدعي شود كه بهترين دروازه بان آسيا است.ديگر براي چه مي آيند و او را مي كوبند خدا مي داند»

مگر فردوسي پور مربي گلرها است

سوشا مكاني در ادامه مي گويد:« در اين ۴۰ روز تمام موهايم سفيد شد. اينقدر كه فشار را تحمل كردم. ببينيد رحمان كه گلر اصلي بوده چه كشيده. شما برويد و يك بار به طور كامل گزارش بازي ايران- عمان را ببينيد. يك بازي دوستانه كه هيچ يك از بازيكنان اصلي بنودند و كي روش داشت بازيكنان را آزمايش مي كرد. اصلا شما برويد و نظرسنجي هاي آخر فصل برنامه ۹۰ را ببينيد. نيازي نيست يك بازيكن ۵۰۰ تا گل بزند، ۵۰۰ تا پاس گل بدهد يا ۵۰۰ تا سيو داشته باشد، چون در آخر اسم چند نفر خاص بين گزينه ها ديده مي شود. شما در اين ۴ سال اخير ببينيد. فقط عدد گزينه بازيكنان عوض شده وگرنه همه همان هايي هستند كه چند سال است در اين نظرسنجي قرار مي گيرند. يا مثلا در تمام برنامه هاي زنده، عادل فردوسي پور درآمده و گفته در اينكه رحمتي بهترين دروازه بان آسيا است شكي نيست. او بي رقيب ترين است و فاصله زيادي دارد با رقبايش در تيم ملي. مي خواهم بدانم مگر فردوسي پور مربي گلرها است كه در اين مورد نظر مي دهد؟ از نظر خودم رحمتي يكي از بهترين ها است اما مي خواهم بدانم عادل فردوسي پور كجا اين فاصله را ديده و حس كرده كه مي گويد فاصله رحمتي با بقيه دروازه بان ها زياد است. دوست دارم عادل به اين سوالم جواب بدهد و بگويد از كجا اين فاصله را ديده؟ اصلا ملاك و معيارش براي اين حرف چيست؟ مثل اين است كه من بگويم فاصله عادل و مزدك ميرزايي خيلي است. به نظر من حرفهايي مربي كره ۲۰ درصد فشار روي ما بوجود آورد و اين حاشيها ۸۰ درصد. »

مشت خوردم و فحش هم همينطور

انتقادهاي سوشا مكاني متوجه جمشيد مشايخي هم مي شود. او مي گويد:« جمشيد مشايخي گفته مهدي رحمتي را برگردانيد. او قابل احترام اما مگر سرمربي تيم ملي است كه اين حرف را مي زند؟ مگر ما مقصر بوديم كه رحمتي كنار برود؟ يعني بايد از داخلي ها هم بخوريم و فشار تحمل كنيم؟ البته من يكي كه عادت دارم و اينقدر بي گناه من را كوبيده اند كه نگو و نپرس. براي من مهم نيست ولي مي خواستم حرفهاي دلم را بزنم. حرف دل من اين است كه رحمان با تمام وجود كار كرد و من و علي هم همينطور. مشت خوردم و فحش هم همينطور اما خدا را شكر كه ايران سربلند شد. باور كنيد اگر كي روش صلاح ببيند كه من از امروز در تيم ملي نباشم حرفي نمي زنم. رحمان احمدي هم مثل من. مگر ما مي توانيم حرفي بزنيم؟ مهم سليقه كي روش است و اينكه ئهمه ئما مي خواهيم تيم ملي موفق شود. يك مثالي است كه مي گويد اگر از غريبه خوردند اشكالي ندارد ولي خوردن از خودي آدم را مي سوزاند. همه ما گلرها را مي كوبيدند. ما اين وسط چه گناهي داشتيم؟ »

پرچم ايران بالا بود و پرچم كشورهاي ديگر پايين


سوشا مكاني درباره درگيري با بازيكن كره جنوبي مي گويد:« ما داشتيم خوشحالي مي كرديم كه كره اي ها بطري پرتاب مي كردند و به ما فحش مي دادند. ما كه نمي فهميم اما هر چه مي گفتند برگردد به خودشان. دور زمين مي دويديم و خوشحالي مي كرديم اما انگار كره اي ها دنبال بهانه مي گشتند تا برد ما را زير سوال ببرند. وگرنه چه دليلي داشت كه آنها در زمين بمانند و شادي ما را تماشا كنند. من هم داشتم خوشحالي مي كردم كه رسيدم به كره اي ها. يكي از آنها بي هوا مرا هل داد سمت ديگري و او هم با آرنج به صورت و گردن من كوبيد. خدا را شكر عكس العملي نشان ندادم و اتفاق خاصي هم نيفتاد. پرچم ايران بالا بود و پرچم كشورهاي ديگر پايين.يك مشت و آرنج خوردند ارزش اين را داشت كه به جام جهاني برويم و من از اين اتفاق واقعا خوشحالم.»


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 9 تير 1392برچسب: حمله تند مکانی به رحمتی و فردوسی پور, | 20:19 | نویسنده : محمد |
  • مطالب روز
  • جاده ماز
  • cache011last1388718936